Publikacja – 10 najważniejszych powodów dla których warto zatrudnić konsultanta ślubnego

W branży ślubnej jestem obecna od kilku dobrych lat. Branża sama w sobie jest przyjemna, choć nie taka łatwa jakby się z pozoru zdawało. Lecz ja lubię pokonywać trudności, bo jednym z moich motto życiowych jest: „Co Cię nie zabije, to Cię wzmocni”, zatem nie straszna mi jest praca w stresie, czy rozwiązywanie trudnych sytuacji. Tak jak w pracy, tak również na gruncie prywatnym w rozmowach z przyjaciółmi czy znajomymi ludzie pytają mnie chyba trochę z ciekawości, bądź z przekory, jakie są podwody, dla których warto zadudnić konsultanta ślubnego? Te pytania zainspirowały mnie do napisania tej właśnie publikacji. Zamierzam w dziesięciu punktach przedstawić Wam moje argumenty, dlaczego warto skorzystać z usług konsultanta ślubnego.

10. Głowa pełna pomysłów – doświadczony konsultant ślubny taki jak ja, jest wartością samą w sobie. Ponieważ to on jest osobą, która bardzo często przedstawia Wam jak wielkie są możliwości przy organizacji przyjęcia weselnego. Przedstawi Wam szereg różnych rozwiązań, otworzy przed Wami kopalnię swoich pomysłów, wysłucha Waszych potrzeb i zaproponuje najlepsze rozwiązanie właśnie dla Was oraz przejdzie do realizacji z uśmiechem na twarzy.

9. Ważny element – wybór miejsca na przyjęcie weselne jest dość trudną i mozolną pracą, jaką musi wykonać Para Młoda. Zakładam, iż jest to Wasz pierwszy ślub, więc wiem, że bardzo łatwo dać się złapać w pułapki, jakie często szykuje dla Was branża hotelarsko – restauracyjna. Ja, czyli konsultant ślubny jestem najbardziej obiektywnym źródłem wiedzy w zakresie wyboru lokalizacji, czy miejsc przygotowanych na przyjęcie weselne, ponieważ sama bywałam i sprawdziłam jak funkcjonuje dany lokal. Zbieram również opinie od moich Klientów na temat ich odczuć oraz pytam ich, jakie mają zdanie na temat lokalu, w którym odbyło się ich przyjęcie weselne. W momencie kiedy towarzyszę Parze Młodej jako koordynator, to mam sposobność oraz czas na to, aby zaobserwować w jaki sposób pracują czy funkcjonują ludzie w danym obiekcie, w jaki sposób przebiegają przygotowania na sali, czy są zorganizowani czy nie i bardzo szybko mogę ocenić czy pracownicy danego obiektu są rzetelni i w pełni profesjonalni. Oczywiście w tym czasie Młodzi zazwyczaj są w swoich pokojach i przygotowują się do swojego wielkiego dnia. Na tej podstawie mam jasny obraz, jakie są plusy i minusy danej lokalizacji.

8. Budżet – budżet jest jednym z najważniejszych elementów w organizacji wesela dla Pary Młodej. Ja, jako konsultant ślubny z doświadczeniem wiem, jakie obowiązują obecnie ceny poszczególnych usług w branży ślubnej. Wiem również, na jakich usługach warto zaoszczędzić, a na jakie warto wydać więcej. Wiem również, którzy podwykonawcy na rynku ślubnym znani są ze swoich nieuczciwych praktyk takich jak oszukiwanie oraz „naciąganie” Klientów. Bardzo często wiedza ta była cenną wskazówką dla moich Klientów.

7. Przyjemny czas – mam okazję obserwować swoich Klientów, którzy tylko częściowo skorzystali z moich usług i wiem, że w procesie planowania całości tego wielkiego przedsięwzięcia, jakim jest organizacja wesela nie ma możliwości ominięcia sytuacji stresujących. Stres będzie Wam towarzyszył dość często, ponieważ organizacja jest długotrwałym i męczącym procesem, co może prowadzić do różnych spięć czy nieprzyjemnych sytuacji. Ja, jako konsultant ślubny nie pozwolę Wam na to abyście, choć przez chwile odczuli jakikolwiek stres. Uczucie stresu może udzielać się jedynie mnie 🙂 Ze mną proces przygotowań i organizacji Waszego wesela będzie miły i spokojny, prosty i jasny, co jest dla mnie bardzo ważne.

6. Mediator – konsultant ślubny taki jak ja bardzo często służy również, jako bufor w trudnych sytuacjach, czy relacjach miedzy ludźmi. Faktem jest niestety to, że kiedy planuje się wesele nie można uszczęśliwić wszystkich, mamę, tatę, ciocię, babcię, przyszłą teściową, bądź teścia etc… Dlatego też potrzebna jest Wam jedna neutralna osoba, mediator, bufor, który będzie wskazywał Wam odpowiedni kierunek i zadba o to, aby rozmowa nie poszła w złą stronę. Taką osobą oczywiście jestem ja – konsultant ślubny. Wiem z doświadczenia, że jeśli jest różnica pokoleń, to również jest różnica zdań.

5. Dobre planowanie – dzień Waszego ślubu skupia wiele osób, podwykonawców, którzy składają się na całość, jaką jest powodzenie przedsięwzięcia, jakim jest ślub. Aby wszystko przebiegało sprawnie i gładko, aby współpraca wszystkich osób zaangażowanych w ten proces była owocna, potrzebna jest osoba zarządzająca, czyli znowu ja 🙂 Osoba która umiejętnie zaplanuje i przeanalizuje oraz zrealizuje założenia, jakie są zawarte w scenariuszu dnia ślubu. Potrzebny jest Wam taki kapitan, który poprowadzi statek na spokojne wody i powstrzyma statek od katastrofy oraz zagrożeń takich jak mielizna czy piraci…:)

4. Baza wiedzy i doświadczenia – tacy konsultanci jak ja, za którymi stoi wiedza i doświadczenie nie powinni się bać określenia, że są ekspertami w swojej dziedzinie, ja nie mam obaw 🙂 Przedsięwzięcie, jakim jest wesele nie może opierać się na kimś, kto funkcjonuje w branży ślubnej, jako konsultant ślubny od kilku miesięcy, ponieważ jest jeszcze słabym filarem i nie powinien zobowiązywać się do podtrzymywania tak ciężkiej konstrukcji, jaką jest organizacja i realizacja wesela. Dlaczego nie? Bo z pewnością się złamie, a kiedy się złamie to wszystko runie jak domek z kart. Jak wiemy wesele to nie jest mały wydatek. Jeśli stać Was na to, aby Wasze wesele było klapą, ponieważ jego organizacja została powierzona, komuś, kto nie ma doświadczenia musicie wiedzieć, że oprócz strat finansowych czekają Was również innego rodzaju straty i problemy. Zatem sami zdecydujcie, jaki powinien być Wasz wybór, lecz wybierajcie rozsądnie.

3. Zaufanie i reputacja – oprócz posiadanej bazy wiedzy i doświadczenia bardzo ważnym elementem jest zaufanie i reputacja. Jeśli konsultant ślubny nie wzbudza Waszego zaufania, to również nie będzie wzbudzał tego zaufania wśród innych osób takich jak dobrzy podwykonawcy. A niestety dobry konsultant nie istnieje, kiedy nie stoją za nim najlepsi podwykonawcy. To właśnie zespół ludzi, podwykonawców oraz umiejętne zarządzanie nimi sprawia, że wszystko dobrze zafunkcjonuje, a co za tym idzie rodzi się ich wspólne zaufanie, które udziela się również Wam. Nie ma nic gorszego jak zaufanie komuś, że polecony przez niego podwykonawca jest ekspertem, a później nadchodzi wielkie rozczarowanie. Dlatego też ja pracuję tylko z najlepszymi i sprawdzonymi podwykonawcami. Nie są to ludzie z przypadku. Nie pracuję również z ludźmi tylko, dlatego że są z mojej rodziny, bądź są moimi znajomi, a wiem, że ich usługi są kiepskie, ponieważ raz polecony kiepski podwykonawca może kosztować utratę zaufania do mnie i utratę dobrej reputacji, a na to nie mogę sobie pozwolić.

2. Oszczędność pieniędzy i czasu – w dobie ciągłego pośpiechu i chronicznego oszczędzania bardzo ważny jest dobrze wydany pieniądz. Ponieważ tak ciężko i niejednokrotnie daleko od domu pracujecie, chcielibyście te zarobione pieniądze wydać w bardzo rozsądny sposób. I tutaj ponownie czekają Was pułapki, ponieważ w branży funkcjonuje taka opinia, że Para Młoda dużo wymaga, więc Para Młoda dużo płaci. Dlatego też bardzo często słyszy się, że Młodzi przepłacili lub zostali „naciągnięci” na niepotrzebne koszty, bo po prostu nie wiedzieli, jakie są obowiązujące ceny w branży ślubnej. Wiem również od moich Klientów, w jaki podstępny i oburzający sposób zostali namówieni, a czasem również zmanipulowani i oszukani, przez nieuczciwą konkurencję i przyszli do mnie wołając o pomoc. Ze mną nie ma takiej możliwości, bo kiedy będę z Wami na przykład na rozmowie z managerem obiektu/lokalu, to nie ma możliwości, aby wcisnął Wam pieczone prosie, choć tak naprawdę nigdy nie chcieliście go mieć!! Podpowiem Wam, na co zwrócić uwagę w rozmowie z podwykonawcami, z którymi chcielibyście się sami spotkać. Doradzę Wam, kto w danej dziedzinie ma najlepsze ceny w zamian za dobą, jakość. Zadbam również o Wasz czas, który jak wiem jest cenny, bo dziś nikt nie ma czasu 🙂 Po prostu możecie scedować swoje obowiązki na mnie, co zaoszczędzi Wam wiele czasu i pieniędzy i da Wam poczucie spokoju.

1. Spokój wewnętrzny – dzień ślubu jest jednym z najważniejszych dni w życiu człowieka, wiec każdy chce, aby ten dzień był wyjątkowy, miły, niezapomniany, wesoły, piękny, spokojny….. i można by wymieniać tak bez końca. Lecz spokój w tym dniu to Wasze błogosławieństwo, bo pamiętajcie, w tym dniu będziecie ciągle na przysłowiowym „świeczniku”, będziecie również nieco zestresowani chociażby przysięgą, jaką będziecie sobie składali, ponieważ tym najczęściej stresują się moje Pary Młode. Obawiają się również wystąpień publicznych i przemówień. Pamiętajcie, że będziecie również fotografowani przez cały dzień, więc nie ma takiej możliwości, abyście oprócz tych wyżej wymienionych stresów mieli wziąć jeszcze na siebie ciężar obowiązków, jakimi w tym dniu jestem zaabsorbowana ja. Nie wyobrażam sobie tej dawki stresu, jaką mielibyście przejść, bo wiem, że jest to ogromny stres i wielka presja czasu, lecz ja się jej nie obawiam. Jestem odporna na tego rodzaju stres i czasem Klienci mówią do mnie właśnie w dniu ślubu, kiedy to mamy chwilkę na pogawędkę: Małgosia pewnie dla ciebie to już rutyna, bo nie widać po tobie ani troszkę, że się stresujesz. Nie mogę powiedzieć, że to jest dla mnie rutyna, bo moim zdaniem rutyna zabija. Dla mnie to po prostu przyzwyczajenie do pracy w stresie, a presja czasu mobilizuje mnie do jeszcze wydajniejszej pracy. Dla mnie najważniejszy jest spokój Klienta, Wasz spokój, bo nie ma nic piękniejszego jak spokój i radość na twarzy moich Klientów. Czasem, kiedy obserwuję ich łzy wzruszenia, czy radości z tego, że ich dzień ślubu był tym wymarzonym i jedynym, udanym, najcudowniejszym, najlepszym…. dniem ślubu, jaki można było mieć, i to jest moja sprawka 🙂 to wtedy wiem, że moja praca ma sens.

 

Małgorzata Pieczyńska
Konsultant Ślubny, Florysta, właściciel Agencji Ślubnej DecorAmor

Wszelkie prawa zastrzeżone © Agencja Ślubna DecorAmor
Jakiekolwiek kopiowanie, powielanie, cytowanie, przedruk całości lub fragmentów tekstu na blogach
i stronach www zabronione, bez pisemnej zgody udzielonej przez firmę Agencja Ślubna DecorAmor.

Tekst w całości należy do Małgorzaty Pieczyńskiej, właściciel Agencji Ślubnej DecorAmor.

DecorAmor-kompleksowa-organizacja-wesela-Ewy-i-Wojtka-dekoracje-ślubne-florystyka-05

DecorAmor-kompleksowa-organizacja-wesela-Ewy-i-Wojtka-dekoracje-ślubne-florystyka-29

Publikacja-14-01 DecorAmor - Konsultant Ślubny Wedding Planer Agencja Ślubna

Publikacja-14-03 DecorAmor - Konsultant Ślubny Wedding Planer Agencja Ślubna

Publikacja-14-04 DecorAmor - Konsultant Ślubny Wedding Planer Agencja Ślubna

Publikacja-14-05 DecorAmor - Konsultant Ślubny Wedding Planer Agencja Ślubna

Publikacja-14-06 DecorAmor - Konsultant Ślubny Wedding Planer Agencja Ślubna

fot. decoramor.pl, robertpieczynski.com

Share Your Thoughts

*