Publikacja – Dobry konsultant ślubny

Najważniejszą osobą każdej dobrej agencji ślubnej jest dobry konsultant ślubny lub przez niektórych uważana za bardziej nowoczesną i prestiżową 🙂 nazwę wedding planner. Dla niewtajemniczonych, inaczej brzmi, to samo oznacza 🙂 Dobry konsultant ślubny to człowiek, który posiada wiele talentów. Moim zdaniem nie można zostać dobrym konsultantem nie posiadając kilku ważnych cech charakteru, a właściwie umiejętności. Po pierwsze dobry obserwator ludzi, ja to nazywam psycholog :), analityk personalny, wykrywacz kłamstw, projektant, sprzedawca, menedżer lub jak kto woli zarządca, negocjator – koordynator oraz pospolity twardziel 🙂 Człowiek ten powinien mieć nerwy ze stali i dużo dystansu. Te wszystkie cechy są niezbędne w pracy konsultanta ślubnego. Niestety, aby zostać konsultantem ślubnym trzeba mieć do tego odpowiedni charakter. Czasem pojawiają się tak dziwne i trudne problemy, że trzeba stawać na głowie ażeby je rozwiać. Niestety sporo problemów przysparzają konsultantowi ślubnemu menedżerowie obiektów, w których odbywają się przyjęcia weselne. Wielu z nich to niestety ludzie bez wyobraźni, młodzi i niedoświadczeni, którzy nie słuchają potrzeb również swojego Klienta i często próbują nam konsultantom przeszkadzać w pracy. Z powodu braku kompetencji i doświadczenia często utrudniają nam pracę stwarzając sztuczne problemy. Ja zawsze powtarzam im, że ja i oni nie jesteśmy przeciwnikami, gramy w tej samej drużynie, więc mamy tworzyć zgrany team, aby łatwiej i lepiej nam się współpracowało dla dobra Klienta. Ale niestety nie zawsze jest to dla nich zrozumiałe 🙂 Ja osobiście miałam kilka alarmowych zdarzeń, niezależnych ode mnie. To były tak zwane zdarzenia losowe, z którymi trzeba było sobie poradzić. Nie było to łatwe i kosztowało mnie wiele stresu, aczkolwiek zakończone zostały one sukcesem. Pomijam takie banały jak wiązanka ślubna dla Młodej na ostatnia chwilę. Mieliśmy takie trudne zdarzenie.

Na jednym z wesel pojawił się problem, ponieważ jeden z gości zauważył, że zginęła mu grubsza suma z portfela. Aby opisać to zdarzenie pokrótce zacznę tak: Najpierw dyskretnie poprosiłam gości, aby sprawdzili swoje portfele ich zawartość i okazało się, że niestety z 7 portfeli zniknęły nie małe sumy. Poprosiłam do siebie rodziców Młodych i spytałam, kto z młodszych gości przyszedł z osobą towarzyszącą, poprosiłam o wskazanie tych osób. Zgłosiły się 4 pary. Wytłumaczyłam, jaki mamy problem i poprosiłam czy mogliby pokazać mi zawartość swoich torebek, portfeli. Oczywiście nikogo nie zamierzałam zmuszać. Wcześniej wiedziałam już, kto prawdopodobnie jest winowajcą, a właściwie złodziejem, ponieważ nagle zaczął symulować, że zemdleje i nagle nie wiedział gdzie jest jego portfel, ani rzeczy i jak stanowczo „poprosiłam”, portfel się cudem odnalazł. Miałam, co do tej osoby podejrzenia już wcześniej. Wydawało mi się, że jakoś dziwnie się zachowuje, mówiąc kolokwialnie coś kombinuje. Niestety okazało się, że znaleźliśmy winowajcę. Finał był niestety przykry tylko dla samego złodzieja. Winowajca po prostu został ładnie mówiąc „wyproszony” z przyjęcia. Jeśli chodzi o obsługę tego lokalu, bo pewnie każdy by od nich zaczął to wiedziałam, że lokal nie przyjął ostatnio nikogo nowego, do pracy a znam akurat tych ludzi i wiem, że nikt z nich by tego nie zrobił. Menedżer lokalu był przestraszony, ponieważ goście Klienta należeli do grupy ludzi tak zwanych opiniotwórczych w regionie i mogłoby to skończyć się być może nieprzyjemnie dla lokalu. Po tym zdarzeniu ku mojej uciesze lokal postanowił zainstalować sobie monitoring. To było dla mnie trudne, a zarazem niezręczne zdarzenie.

Dobry konsultant ślubny lub jak ja to mówię konsultant do potęgi 🙂 powinien cały czas się uczyć i obserwować ślubny świat. Każda dobra agencja ślubna czy konsultant ślubny tudzież wedding planner ma swoje miejsce, lokum, biuro. Tak oczywiście jest na całym świecie. Ja oraz konsultanci mojej agencji ze swoimi Klientami spotykamy się zawsze w biurze naszej agencji. Chyba, że spotkanie dotyczy innych kwestii jak np.: dekoracja sali lub inne. Nie wyobrażam sobie, aby konsultanci dobrej agencji, wedding plannerzy spotykali się ze swoimi Klientami np.: w kawiarni w centrum handlowym, w restauracji itp. Nie wiem, w jaki sposób można spokojnie w centrum handlowym omawiać cokolwiek, czy spokojnie rozmawiać na tematy związane z tak ważną kwestią, jaką jest organizacja ślubu. Przy panującym tam zgiełku i chaosie nie da się rzetelnie podejść do sprawy. Z resztą mam takie poczucie, że to jest trochę brak szacunku do Klienta. Jak o tym myślę to nigdy nie zaufałabym takiemu człowiekowi, który ładnie mówi, obiecuje mi wiele, uśmiecha się, mówi: „damy radę” i prosi o wpłacenie znacznej zaliczki. A na pytanie, dlaczego spotykamy się w takim miejscu? Słyszę:, bo wie Pani, lokale są drogie i teraz to jest nowoczesny sposób pracy agencji. Agencja musi być mobilna 🙂 oczywiście dla Pani wygody. Po jakimś czasie, kiedy wydaje się Klientowi, że wszystko jest w toku, pojawiają się oczywiście pytania dotyczące kwestii wesela. Klient dzwoni do rzekomego konsultanta, aby dowiedzieć się kiedy np.: odbędzie się spotkanie z muzykami czy fotografem, lecz telefon nie dopowiada. Raz, piaty dziesiąty i co z tym dalej zrobić, gdzie pójść, do kawiarni w centrum handlowym? Szukać konsultanta? Wtedy niestety staje się to dużym problemem, bo nie dość, że straciliśmy jakąś sumę pieniędzy i zostaliśmy po prostu oszukani, to w dodatku czasu mamy niewiele, ponieważ data ślubu zbliża się nieubłaganie. Wyżej opisane zdarzenie nie zostało wyssane z palca. Pewien Klient opowiedział mi o tym, co go spotkało. Po tym zdarzeniu trafił do nas. Z naszą pomocą udało się zorganizować to, czego potrzebował, co zaplanował. Na koniec tej przepięknej ceremonii i wyśmienitego przyjęcia usłyszałam od Klienta: ” dziękujemy, Pani Małgosiu nie wiemy, co by było gdybyśmy do Pani nie trafili, życie nam Pani uratowała, to znaczy wesele 🙂 ” Konkluzją tego „wypracowania” jest stwierdzenie: konsultantów ślubnych ci u nas dostatek, ale dobrych jest jeszcze niewielu.

Publikacja-03-01 DecorAmor - Dobry konsultant ślubny

 

Małgorzata Pieczyńska
konsultant ślubny, florysta, właściciel Agencji Ślubnej DecorAmor

 

Wszelkie prawa zastrzeżone © Agencja Ślubna DecorAmor
Jakiekolwiek kopiowanie, powielanie, cytowanie, przedruk całości lub fragmentów tekstu na blogach
i stronach www zabronione, bez pisemnej zgody udzielonej przez firmę Agencja Ślubna DecorAmor.

Tekst w całości należy do Małgorzaty Pieczyńskiej, właściciel Agencji Ślubnej DecorAmor.

 

Share Your Thoughts

*