Konsultant Ślubny – kim jest? Przedstawienie zawodu konsultanta. Analiza rynku ślubnego w Polsce
- Kim jest konsultant ślubny?
- Predyspozycje do wykonywania tego zawodu
- Rola oraz obowiązki konsultanta ślubnego
- Plusy i minusy zawodu
- Umiejętności interpersonalne konsultanta ślubnego
- Dress code konsultanta ślubnego
- Rynek ślubny w Polsce – charakterystyka rynku w aspekcie Klienta oraz w aspekcie podwykonawcy
Rodzaje ślubów w Polsce
- Rodzaje ślubów – omówienie
- Formalności (urzędowe, kościelne)
- Zwyczaje ślubne oraz tradycje
- Śluby różno wyznaniowe, urzędowe, śluby z obcokrajowcami
- Ślubu w plenerze
- Co to jest ślub humanistyczny?
Organizacja ślubu
- Ślub w kościele
- Ślub w USC
- Ślub w plenerze
- Orszak ślubny
- Oprawa muzyczna ceremonii
- Oprawa florystyczna i inne
- Koordynacja ceremonii
- Porady organizacyjne oraz ważne praktyki – fotograf, filmowiec, Goście…
Organizacja przyjęć weselnych
- Rodzaje przyjęć weselnych
- Planowanie i organizacja przyjęć
- Dobre miejsce na przyjęcie weselne
- Sposoby ustawienia stołów
- Rozmieszczenie Gości przy stołach
- Dekoracje stołów weselnych, ich rodzaje i estetyka – trendy
- Oprawa florystyczna – trendy
- Poprawne nakrywanie stołów
- Stylizacja Pary Młodej – trendy
- Błogosławieństwo
- Menu odpowiednie dla Gości i Młodej Pary
- Tort weselny
- Muzyka na przyjęciu
- Najciekawsze atrakcje ślubne
- Papeteria ślubna
- Transport Pary Młodej i Gości
- Prezenty dla Gości i Rodziców
- Rozwiązywanie problemów Para Młoda – Rodzice
- Porady organizacyjne – Młodzi, podwykonawcy, Goście
Koordynacja dnia ślubu
- Na czym polega koordynacja dnia ślubu?
- Tworzenie scenariusza
- Zarządzanie podwykonawcami i Gośćmi
- Rozwiązywanie bieżących problemów
- Jak sobie radzić z uciążliwymi Gośćmi
- Koordynacyjne case study
Współpraca z Klientem
- Ankieta
- Kosztorys
- Kontakt mailowy
- Kontakt telefoniczny – ćwiczenie
- Przygotowanie materiałów do spotkania z Klientem
- Pierwsze spotkanie z Klientem – ćwiczenie
- Oferta, zakres usług, wyliczenie ceny za usługę konsultanta ślubnego
- Umowa, wskazówki do przygotowania bezpiecznej umowy z Klientem oraz podwykonawcami
- Bieżąca obsługa Klienta
- Harmonogram prac
- Trudne sytuacje, rozmowy konsultant – Klient, rozwiązywanie, łagodzenie napięć
- Przedstawianie ofert podwykonawców
- Rozliczenia finansowe – budżet weselny
- Przygotowywanie scenariusza dnia ślubu i wesela
- Rozliczenia z Klientem
- Współpraca z wymagającymi Klientami, Klientami VIP i ich rodzinami, oczekiwania Klienta wobec konsultanta
Współpraca z podwykonawcami
- Budowanie bazy danych podwykonawców
- Weryfikacja i ocena podwykonawców i miejsc weselnych, ich jakości i konkurencyjności
- Podpisywanie umów z podwykonawcami
- Współpraca z lokalami
- Współpraca z fotografami i kamerzystami, dekoratorami, z zespołem/ dj’em
- Współpraca z podwykonawcami zatrudnionymi bezpośrednio przez Parę Młodą
- Rozliczenia z podwykonawcami
- Rozwiązywanie najczęstszych problemów z podwykonawcami
Moja firma
- Formalności związane z założeniem działalności gospodarczej
- Koszty założenia i prowadzenia agencji ślubnej
Marketing agencji ślubnej – tej wiedzy nie przekaże Wam żadna inna agencja ślubna w Polsce!
- Identyfikacja wizualna firmy
- Klient agencji ślubnej
- Analiza konkurencji
- Niezbędne działania marketingowe i PR
- Sprzedaż produktów dobrej jakości – wpływ na markę firmy
- Korzyści z dobrego wizerunku firmy
- Działania podstawowe – pozycjonowanie, linki sponsorowane, reklamy w Internecie, targi ślubne. Co warto, a czego nie warto?
- Social Media – omówienie oraz analiza korzyści
- Social media. Z czego warto korzystać, a z czego nie?
- Działania dodatkowe – akcje specjalne, konkursy, eventy, reklamy telewizyjne i w prasie ogólno tematycznej
- Współpraca z mediami
- Sposoby dotarcia do potencjalnych Klientów
- Jak zdobyć pierwszego Klienta?
- Jak zacząć budować swoje pierwsze portfolio?
- Jak budować swoje portfolio?
- Jak zbudować ofertę cenową?
Narzędzia, czyli jak pracować efektywnie i efektownie – tej wiedzy nie przekaże Wam żadna inna agencja ślubna w Polsce!
- Omówienie narzędzi pozwalających efektywnie pracować w biurze, na spotkaniach wyjazdowych oraz w trakcie przyjęć weselnych
- Dlaczego my nie używamy laptopów?
- Jak zarządzać kilkudziesięcioma realizowanymi weselami. Omówienie narzędzi i sposobu pracy
- Jak zarządzać informacją? Co to jest CRM, Business Intelligence, Marketing Automotion i inne systemy informatyczne pozwalające skutecznie pozyskiwać Klientów oraz realizować projekty. Dlaczego bez tych systemów nie da się efektywnie pracować?
- Omówienie i prezentacja narzędzi informatycznych, którymi my pracujemy:
- CRM
- BUSINESS INTELIGENCE
- MARKETING AUTOMATION
Wizerunek konsultanta ślubnego
- Efekt pierwszego wrażenia
- Konsultant w trakcie spotkań z Klientem oraz w trakcie ślubu i wesela – jak się zaprezentować
Wystąpienia publiczne i autoprezentacja
- Zasady pozytywnej autoprezentacji w trakcie wystąpień publicznych
- Jak dobrze wypaść w trakcie wystąpienia publicznego? – ćwiczenie
- Komunikowanie się z ludźmi podczas wystąpień publicznych – ćwiczenie