Konsultant Ślubny – Nasz autorski program szkolenia

 

Konsultant Ślubny – kim jest? Przedstawienie zawodu konsultanta. Analiza rynku ślubnego w Polsce

  • Kim jest konsultant ślubny?
  • Predyspozycje do wykonywania tego zawodu
  • Rola oraz obowiązki konsultanta ślubnego
  • Plusy i minusy zawodu
  • Umiejętności interpersonalne konsultanta ślubnego
  • Dress code konsultanta ślubnego
  • Rynek ślubny w Polsce – charakterystyka rynku w aspekcie Klienta oraz w aspekcie podwykonawcy

 

Rodzaje ślubów w Polsce

  • Rodzaje ślubów – omówienie
  • Formalności (urzędowe, kościelne)
  • Zwyczaje ślubne oraz tradycje
  • Śluby różno wyznaniowe, urzędowe, śluby z obcokrajowcami
  • Ślubu w plenerze
  • Co to jest ślub humanistyczny?

 

Organizacja ślubu

  • Ślub w kościele
  • Ślub w USC
  • Ślub w plenerze
  • Orszak ślubny
  • Oprawa muzyczna ceremonii
  • Oprawa florystyczna i inne
  • Koordynacja ceremonii
  • Porady organizacyjne oraz ważne praktyki – fotograf, filmowiec, Goście…

 

Organizacja przyjęć weselnych

  • Rodzaje przyjęć weselnych
  • Planowanie i organizacja przyjęć
  • Dobre miejsce na przyjęcie weselne
  • Sposoby ustawienia stołów
  • Rozmieszczenie Gości przy stołach
  • Dekoracje stołów weselnych, ich rodzaje i estetyka – trendy
  • Oprawa florystyczna – trendy
  • Poprawne nakrywanie stołów
  • Stylizacja Pary Młodej – trendy
  • Błogosławieństwo
  • Menu odpowiednie dla Gości i Młodej Pary
  • Tort weselny
  • Muzyka na przyjęciu
  • Najciekawsze atrakcje ślubne
  • Papeteria ślubna
  • Transport Pary Młodej i Gości
  • Prezenty dla Gości i Rodziców
  • Rozwiązywanie problemów Para Młoda – Rodzice
  • Porady organizacyjne – Młodzi, podwykonawcy, Goście

 

Koordynacja dnia ślubu

  • Na czym polega koordynacja dnia ślubu?
  • Tworzenie scenariusza
  • Zarządzanie podwykonawcami i Gośćmi
  • Rozwiązywanie bieżących problemów
  • Jak sobie radzić z uciążliwymi Gośćmi
  • Koordynacyjne case study

 

Współpraca z Klientem

  • Ankieta
  • Kosztorys
  • Kontakt mailowy
  • Kontakt telefoniczny – ćwiczenie
  • Przygotowanie materiałów do spotkania z Klientem
  • Pierwsze spotkanie z Klientem – ćwiczenie
  • Oferta, zakres usług, wyliczenie ceny za usługę konsultanta ślubnego
  • Umowa, wskazówki do przygotowania bezpiecznej umowy z Klientem oraz podwykonawcami
  • Bieżąca obsługa Klienta
  • Harmonogram prac
  • Trudne sytuacje, rozmowy konsultant – Klient, rozwiązywanie, łagodzenie napięć
  • Przedstawianie ofert podwykonawców
  • Rozliczenia finansowe – budżet weselny
  • Przygotowywanie scenariusza dnia ślubu i wesela
  • Rozliczenia z Klientem
  • Współpraca z wymagającymi Klientami, Klientami VIP i ich rodzinami, oczekiwania Klienta wobec konsultanta

 

Współpraca z podwykonawcami

  • Budowanie bazy danych podwykonawców
  • Weryfikacja i ocena podwykonawców i miejsc weselnych, ich jakości i konkurencyjności
  • Podpisywanie umów z podwykonawcami
  • Współpraca z lokalami
  • Współpraca z fotografami i kamerzystami, dekoratorami, z zespołem/ dj’em
  • Współpraca z podwykonawcami zatrudnionymi bezpośrednio przez Parę Młodą
  • Rozliczenia z podwykonawcami
  • Rozwiązywanie najczęstszych problemów z podwykonawcami

 

Moja firma

  • Formalności związane z założeniem działalności gospodarczej
  • Koszty założenia i prowadzenia agencji ślubnej

 

Marketing agencji ślubnej – tej wiedzy nie przekaże Wam żadna inna agencja ślubna w Polsce!

  • Identyfikacja wizualna firmy
  • Klient agencji ślubnej
  • Analiza konkurencji
  • Niezbędne działania marketingowe i PR
  • Sprzedaż produktów dobrej jakości – wpływ na markę firmy
  • Korzyści z dobrego wizerunku firmy
  • Działania podstawowe – pozycjonowanie, linki sponsorowane, reklamy w Internecie, targi ślubne. Co warto, a czego nie warto?
  • Social Media – omówienie oraz analiza korzyści
  • Social media. Z czego warto korzystać, a z czego nie?
  • Działania dodatkowe – akcje specjalne, konkursy, eventy, reklamy telewizyjne i w prasie ogólno tematycznej
  • Współpraca z mediami
  • Sposoby dotarcia do potencjalnych Klientów
  • Jak zdobyć pierwszego Klienta?
  • Jak zacząć budować swoje pierwsze portfolio?
  • Jak budować swoje portfolio?
  • Jak zbudować ofertę cenową?

 

Narzędzia, czyli jak pracować efektywnie i efektownie – tej wiedzy nie przekaże Wam żadna inna agencja ślubna w Polsce!

  • Omówienie narzędzi pozwalających efektywnie pracować w biurze, na spotkaniach wyjazdowych oraz w trakcie przyjęć weselnych
  • Dlaczego my nie używamy laptopów?
  • Jak zarządzać kilkudziesięcioma realizowanymi weselami. Omówienie narzędzi i sposobu pracy
  • Jak zarządzać informacją? Co to jest CRM, Business Intelligence, Marketing Automotion i inne systemy informatyczne pozwalające skutecznie pozyskiwać Klientów oraz realizować projekty. Dlaczego bez tych systemów nie da się efektywnie pracować?
  • Omówienie i prezentacja narzędzi informatycznych, którymi my pracujemy:
    • CRM
    • BUSINESS INTELIGENCE
    • MARKETING AUTOMATION

 

Wizerunek konsultanta ślubnego

  • Efekt pierwszego wrażenia
  • Konsultant w trakcie spotkań z Klientem oraz w trakcie ślubu i wesela – jak się zaprezentować

 

Wystąpienia publiczne i autoprezentacja

  • Zasady pozytywnej autoprezentacji w trakcie wystąpień publicznych
  • Jak dobrze wypaść w trakcie wystąpienia publicznego? – ćwiczenie
  • Komunikowanie się z ludźmi podczas wystąpień publicznych – ćwiczenie